iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Bloggen

op 11 januari 2010

Toen nog haast niemand blogde werd mij wel eens gevraagd waarom je zoiets eigenlijk zou doen. In schoolkrant Havana en in het blad Computeridee mocht ik het uitleggen. Is het omdat je je leven zó interessant vind dat iedereen daar van moet meegenieten? Een soort ego-document? Nou dat weet ik niet. Eigenlijk vind ik de blogs van mensen zonder groots en meeslepend leven juist het interessantst.

Het is heel prettig om te lezen dat anderen ook worstelen met bergen wasgoed, onmogelijke werktijden en asociale buren om maar wat te noemen. Ik leef graag op een afstandje mee met nieuwe kittens, zwangerschappen en verbouwingen zonder dat ik bij mijn vrienden of kennissen de deur plat loop. Want wie heeft daar nog puf voor? Hoeveel tijd en aandacht kun je nog in je vrienden steken? Zelfs met de agenda’s naast elkaar is het nog een hele opgave om binnen drie maanden een gaatje te vinden voor een eetafspraak.

Afgelopen zaterdag was het toevallig gelukt, en zat ik met mijn twee ex-huisgenoten en onze partners gezellig bij de Griek om weer eens irl bij te kletsen. “Heb je die foto’s gezien op mijn Hyve?” “Ik las op Facebook dat je naar Thailand bent geweest” “Dat filmpje staat op mijn blog” “O leuk, mail maar een linkje” klonk er uit diverse hoeken.

Sociale netwerken en blogs zijn niet meer weg te denken. Niemand zal me nog vragen waarom ik eigenlijk blog. Wél waarom ik zo weinig blog. Daar ga ik wat aan doen. *schrijft op lijstje goede voornemens*

Geef een reactie

