iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Update goede voornemens

op 14 januari 2010

Mijn goede voornemens zijn inmiddels al weer een week oud, en ik heb jullie, mijn bloglezers, nog helemaal niet laten weten hoe gaat met het VT Wonen-waardige huis, mijn drukke sociale leven en mijn vorderende studie.

Dat laatste is trouwens niet het geval. Geen vordering. Ik moet erg diep door het stof bij mijn docenten en dat heb ik dus nog maar even uitgesteld, laf als ik ben. Het VT Wonen-waardige huis is dat ook nog niet. Hoewel er met de aanschaf van een gloednieuwe AEG Lavamat wel een enorme afname te merken is in rondslingerend wasgoed lijkt er verder nog niet veel verbeterd.

Wel heb ik me inmiddels door schoonmaak- en opruimgoeroes laten inspireren om orde en reinheid te brengen in de chaos. Ik volg het Sopschema van Kaat  en heb het huis opgeruimd dankzij de tips in het boek Aan de slag met de huishoudcoach. Voor slechts 17,95 en een beetje tijd en inspanning kun je alles weer vinden in huis. En met het sopschema besteed je nog maar een half uurtje per dag aan het schoonmaken van je huis, dat is zelfs voor workaholics best op te brengen.

Het leukste voornemen – meer leuke dingen doen – was natuurlijk het makkelijkst aan te pakken en daar scoor ik dan ook goed in. In de afgelopen week ben ik naar de film geweest en uit eten, en heb ik meegedaan aan een pooltoernooi. De film was trouwens best een aanrader: It’s Complicated. Een romantische comedy met Meryl Streep (altijd goed) en Steve Martin in een serieuze rol. Meestal mijdt ik films met die kerel, maar dit keer vond ik hem zelfs sympathiek. Ik denk dat-ie zelfs voor mannen goed te doen is.

Geef een reactie

