iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Winterse toestanden

op 22 februari 2010

Het lijkt erop dat de dooi nu echt heeft ingezet. En gelukkig maar, want toen ik vorige week één van de oppaskaters als een poema over de bevroren Vecht zag jagen, stond mijn hart bijna stil. Als de dood was ik dat hij achter de meerkoeten aan een wak in zou glijden. Wat katten hebben geen remmen, en zeker niet op ijs.

Het kattenluikje moest dus dichtgetimmerd worden, en de katten kregen een inpandig toilet. De hele week werd daar luidkeels tegen geprotesteerd. Demonstratief piesten ze in de plantenbak, zelfs nadat ik die met aluminiumfolie bedekt had (daar zouden katten een hekel aan hebben, nou mooi niet).

Vanmorgen was het ijs langs de rand van de ark gelukkig weg. Ik heb meteen het kattenluikje weer opengemaakt zodat ze lekker buiten kunnen spelen (en de binnenplanten met rust laten).

Geef een reactie

