iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Administratie

op 29 december 2010

Wanneer je een nee/nee sticker op de deur hebt zitten, wordt de papierstroom al een stuk overzichtelijker. Maar de rest van de post moet je ook goed bijhouden. Het doen van de  administratie was iets dat ik altijd voor me uit schoof, omdat ik het een vervelend klusje vond. Maar zo ligt een rekening plotseling vier weken, en ploft de aanmaning alweer op de mat. Al die administratiekosten, dubbele betalingen (want had ik het nou wel of niet overgemaakt?) – het is zo zonde van het geld. Bovendien schuif je het nooit écht voor je uit, want het zit altijd in je hoofd, die enveloppen die nog op je liggen te wachten. O ja, dat moet ik ook nog doen…

Dat gebeurt me nu niet meer. Ik heb alles bij elkaar liggen wat ik nodig heb om mijn administratie te doen. Laptop, digipas om in te loggen op internetbankieren, enveloppen, postzegels, pen, perforator, etc. Op deze manier kost het je hooguit een kwartiertje van je tijd en ben je nooit meer te laat met betalen. En nog veel belangrijker: de rest van de week denk je geen seconde meer aan die rekeningen, want die zijn vrijdag aan de beurt.

(meer tips voor een opgeruimd huis vind je in de categorie organizing)

Geef een reactie

