iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Kerstkaarten

op 15 december 2011

Eind november koop ik altijd heel enthousiast twee pakketten kerstkaarten, waarna ik twee weken lang denk: dat doe ik morgen wel even. Als ik eindelijk genoeg moed verzameld heb om een ochtend lang adressen en postcodes bij elkaar te zoeken, en de boel ook daadwerkelijk te schrijven, is er nog een horde te nemen: het posten. Ik vergeet ze minstens zes keer mee te nemen, waardoor ze uiteindelijk pas op 24 december de bus ingaan, en ruim na de kerst pas arriveren. Ik heb laatst nog een keurig geadresseerd en gefrankeerd stapeltje kerstkaarten gevonden uit 2001. Waarschijnlijk zoek geraakt, en in het nieuwe jaar pas weer boven water gekomen. Lekker op tijd voor het volgende jaar, zou je zeggen. Maar helaas had ik op alle kaarten al “De beste wensen voor 2002” geschreven, dus die konden linea recta de prullenbak in. Waarom ik ze nu toch weer in een verhuisdoos terug vond, geen idee…

In mijn pogingen om georganiseerd te raken, heb ik mezelf dit jaar opgelegd om:

1. Een adressenbestand aan te leggen
2. Een map in te richten voor allerlei wenskaarten, op categorie
3. Alle velletjes met postzegels die in lades door het huis verspreid liggen, ook in deze map te bewaren.

Wenskaartenmap

Wenskaartenmap

2 responses to “Kerstkaarten

  1. Martine schreef:

    Het is in ieder geval een goed voornemen 🙂 Ik probeer al mijn hele leven georganiseerd te raken, maar het is nog nooit helemaal gelukt. Het scheelt wel dat ik werkloos ben, want de kerstkaarten -op 1 na, die ik straks samen met de hond nog even ga posten- heb ik gisteren allemaal gepost, waarbij ik tevens alle oude postzegels die ik in huis vond heb gebruikt. Het was een hele uitzoekerij om uit te vinden hoeveel er dan steeds bij geplakt moest worden. Die van 80 cent lukt niet meer omdat die nog uit het guldentijdperk komt, dus dan is het helemaal lastig omrekenen…

Geef een reactie

