iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Volautomatische cake

op 4 april 2012

Ik kan best aardig koken, maar aan taart en cake moet ik me niet wagen. Mijn eerste poging om cake te bakken, resulteerde in een zwartgeblakerde klomp deeg. Ook de brownies, uit zo’n verpakking met een gebruiksaanwijzing voor dummies, waren niet als zodanig herkenbaar. Toen heb ik het maar opgegeven. Maar nu het bakken van een brood in mijn broodbakmachine telkens fantastisch lukt, was ik wel nieuwsgierig geworden naar het cakeprogramma. Als dat net zo simpel zou zijn als een brood bakken – alle ingrediënten in het bakblik gooien en op een knopje drukken – dan zou het mij toch moeten lukken om een eetbare cake te produceren. En zo simpel was het.  Ik stopte 200 gram boter, 200 gram suiker, 200 gram zelfrijzend bakmeel, vier eieren en een zakje vanillesuiker in het bakblik, stelde het apparaat in op “cake”, en dit was het resultaat:

cake!

Zelf ben ik natuurlijk nog steeds streng op dieet, maar Bart en Radboud hadden hem al  snel verslonden. Hij was zelfs zo lekker, dat ik de volgende dag wéér een cake moest bakken! Het wordt nog eens wat met mij!

Geef een reactie

