iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Het nadeel van een oneindig grote mailbox

op 5 december 2012

Op mijn werk is de schijfruimte die mijn e-mail in beslag mag nemen beperkt. Regelmatig roept Outlook tegen me: “Uw mailbox is te groot!”. Terwijl het tegenovergestelde volgens mij het geval is: mijn mailbox is te klein, want al die grote foto’s die ik wekelijks binnenkrijg passen er niet in. Privé heb ik dat probleem niet, want ik gebruik voor al mijn accounts hetzelfde oneindige hotmailaccount. Inmiddels staat de teller op meer dan 4000 ongelezen berichten. Want ik lees vaak alleen de persoonlijke mail, en bewaar de persberichten voor wanneer ik er rustig voor kan zitten. En gezien het grote aantal is dat al geruime tijd niet het geval geweest.

Voor het nieuwe jaar begint wil ik mijn To Do lijst leeg hebben. En één van de punten op die lijst is het opruimen van mijn mailbox. Een tijdrovende taak die ik al weken voor me uit schuif. Elke dag een beetje dan maar? Laat ik maar gewoon beginnen en elke dag een half uurtje mails wegwerken. Misschien red ik het nog voor het nieuwe jaar…

Ook aan de slag?

1. Meld je eindelijk af voor al die nieuwsbrieven die je nooit leest.

2. Maak gebruik van de mogelijkheden die Hotmail je biedt (als je net als ik een Hotmail account gebruikt, natuurlijk) om nieuwsbrieven te beheren.  
Hotmail heeft een optie om e-mails van dezelfde afzender automatisch verwijderen en alleen de laatste e-mail tonen. Klik met de rechtermuisknop op de afzender en kies voor Opruiming plannen. Kies ververvolgens voor de optie Alleen het laatste bericht van deze afzender behouden.

3. Zet notificaties van sociale netwerksites uit, als ze voor jou geen toegevoegde waarde hebben.

4. Ga voor een echt lege inbox. Zo krijg je weer overzicht. Maak mapjes voor de berichten die je wilt bewaren.

 

Wat is jouw gouden tip om de digitale informatiestroom in te dammen?

Geef een reactie

