iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Het nieuwe jaar begint bij de basis: ondergoed

op 3 januari 2013

Een klein ergernisje misschien, maar wel een die elke dag terugkomt zodra ik de ondergoedlade open doe: sokken waarvan de partner spoorloos is verdwenen en beha’s die niet lekker zitten, verwassen of versleten zijn. Tijd om daar eens wat aan te doen, want in de eerste week van januari kun je flink besparen in de uitverkoop.

De afgelopen jaren koop ik vrijwel alleen neutrale zwarte sokken, omdat het dan niet zo erg is als er eentje eenzaam achterblijft. Die vindt zo een nieuw vriendje. Maar ik heb nog wat gekleurde exemplaren, en die gaan vandaag de prullenbak in. Ze zijn toch al een beetje verwassen, en ik draag ze alleen wanneer de zwarte sokken op zijn. Vandaag kocht ik bij C&A tien paar extra voor 6 euro, waarmee ik het mogelijke tekort heb opgelost.

Nog niet eerder kocht ik beha’s bij C&A. Maar de grote borden met “50% korting” kon ik gewoon niet negeren. En wat blijkt, de normale prijzen zijn ook al best klein! Voor 20 euro kocht ik er drie (!!!).

En dan nu de oude spullen weggooien… iets waar ik niet goed in ben. Maar wat wel moet gebeuren, want het is echt zonde van je tijd en energie om steeds spullen door je handen te laten gaan die je nooit meer zal dragen.

Geef een reactie

