iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Beddengoed. beter. best.

op 10 januari 2013

Vandaag was de taak van Spring Cleaning 365 het verschonen van het bed, met daarbij de aanbeveling dit toch minstens wekelijks te doen. Ik heb de rest van de tekst niet zo nauwkeurig gelezen, want ik wist wat komen ging: iets over beestjes. Vergeet monsters onder het bed, ze liggen gewoon bij je onder de dekens en leven van jouw dode huidcellen en zweet. Huismijt heb ik het over. Met het blote oog bijna niet te zien, maar onder de microscoop bekeken lijken ze zo weggelopen uit een horrorfilm. Kortom: wekelijks verschonen moet. En eigenlijk zou ik het nog wel vaker willen doen, want er is niets heerlijkers dan vers gedoucht tussen schone lakens kruipen. Was het maar niet zo’n rotklus. Het opmaken, maar ook het wassen en opvouwen. En dan ben ik nog wel een luie huisvrouw, want ik strijk mijn beddengoed niet, en hoeslakens… tja… daar vouw ik zo goed en zo kwaad als het gaat een pakketje van, want netjes krijg ik het toch nooit. Maar er zijn wel degelijk methodes om de boel netjes in de kast te krijgen, leer ik na een rondje surfen op het web.

De truc om hoeslakens netjes opgevouwen te krijgen. En voor een superstrak georganiseerde linnenkast bewaar je de dekbedhoezen in de bijbehorende sloop. Het proberen waard, toch?


beddengoed


Plaats een reactie