iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Alternatieve swifferdoekjes, goed voor het milieu en je portemonnee

op 19 januari 2013

Ik heb al eens geschreven dat ik de swiffer nogal een miskoop vond. Je kan er weliswaar heel fijn mee onder lage kastjes en bedden, maar de doekjes zitten al snel vol met stof (en kattenharen!). Bovendien kost een doos van 16 doekjes voor mijn Swiffer maxi maar liefst € 7,50. Zo wordt het regelmatig swifferen van mijn 120 m2 vloeroppervlak een prijzige bedoening. Totdat ik op het idee kwam om een microvezeldoekje op de swiffer te bevestigen. Werkt eigenlijk nog beter! En die klop je gewoon buiten uit, en aan het eind van de rit kan hij in de wasmachine. Voor nog eindeloos veel swifferbeurten. En beter voor het milieu.

Uiteraard ben ik niet de eerste die op dit idee is gekomen, want online kom je nog veel meer alternatieven tegen voor de dure doekjes. Een fleece hoesje voor om je swiffer, of een heel breisel. (te koop op Etsy, als je niet zo creatief bent)

swifferalternatieven

 

 

Geef een reactie

