iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Eindelijk eens die handtas op orde

op 25 januari 2013

Ik kan nooit iets vinden in mijn tas. En daar herkennen vast veel vrouwen zich in. Van de twee tassen die ik in gebruik heb, heb ik er eentje een maand geleden uitgemest. Daar kwam flink wat kleingeld uit, boekenbonnen, kortingsbonnen, consumptiemuntjes, pijnstillers, een koptelefoon, eyeliner, kauwgom en heel erg veel kassabonnen. De andere tas komt vandaag aan de beurt, want ik volg braaf de taken van Spring Cleaning 365. En ik denk dat ik ongeveer hetzelfde aan ga treffen.

Het uitmesten van mijn tas is vooral symptoombestrijding, want de oorzaak pak je er niet mee aan. De oorzaak is, net als bij een chaotisch huishouden, dat niets een vaste plek heeft. Het is een grabbelton, met alles op één hoop.

Af en toe besluit ik dat ik daar iets aan zou moeten doen. Zo’n handige Bag-In-Bag kopen bijvoorbeeld. Met allemaal vakjes waar je je spullen overzichtelijk in op kunt bergen. En waarmee je al je spullen in één keer overhevelt naar een andere tas. De ‘echte’ Bag-In-Bag is van leer en kost zo rond de 90 euro. Dat is meer dan de meeste tassen die ik bezit, en daar heb ik me tot nu toe een beetje door laten tegenhouden. Al gaat hij waarschijnlijk wel de rest van je leven mee.

Maar, drie hoeraatjes voor het world wide web, ik heb een webwinkel gevonden waar ze canvas tasorganizers verkopen waar de prijzen variëren van 17,50 tot 29,- afhankelijk van formaat en kleur.

tasintas.jpg

2 responses to “Eindelijk eens die handtas op orde

  1. Ik heb er ooit één bij het kruidvat gekocht al vind ik die leren wel heel mooi nu ik die zo zie. Misschien iets om jezelf cadeau te geven na een grote opruimklus?

  2. Wendy schreef:

    Ik heb die stoffen versie gekocht, en het werkt fantastisch. Ben al een hele tijd niets kwijt! Denk dus dat ik uiteindelijk voor die mooie leren ga, als deze versleten is, want die gaat een leven lang mee.

Geef een reactie

