iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Erwtensoep

op 2 februari 2013

Zelf verse erwtensoep maken is helemaal niet moeilijk. Je moet er alleen even de tijd voor nemen. Na anderhalf uur heb je een soep waar geen blik aan kan tippen.

Ingrediënten

400 gram spliterwten
500 gram spekreepjes
1 rookworst, in plakjes
1 prei
1 winterpeen
1/4 knolselderij
2 a 3 takjes selderij
1 laurierblaadje
peper en zout

Bereiding
1. Doe 2 liter water, de spliterwten, spekreepjes, laurierblad en een halve eetlepel zout in een grote pan en breng aan de kook.
2. Schep het schuim weg en laat 45 minuten zachtjes koken
3. Maak de groenten schoon en snij in stukjes. Voeg de groenten aan de soep toe en kook in 30 minuten gaar.
4. Breng op smaak met peper en de rookworst toe.
5. Laat de rookworst even meeverwarmen, en dien de soep op.

 

 

 

One response to “Erwtensoep

  1. Anna schreef:

    Beste Wendy,

    We kennen elkaar niet, maar tijdens wat gegoogle zag ik dat jij de website van Tastoo hebt gemaakt. Ik ben eigenlijk om zoek naar Paul, hij zit (zat) in deze band. Paul is een vroegere vriend van mijn man. Ik probeer hem al 2 jaar te vinden en ineens, kwam het in me op van de band. Ik zag foto’s van hem in een clipje op you tube. Ik hoop dat jij Paul kent.
    Mijn man is overleden en ik wil hier graag met Paul over in contact komen. Kun jij me misschien hierbij helpen? Ik weet niet of jij nu mijn mailadres in dit bericht krijgt. Ik sta op facebook, misschien kun je daar reageren.

    Alvast dank.

    Groet,
    Anna Karina Driessen

Geef een reactie

