iWendy.nl

A place for everything and everything in its place – Mrs. Beeton's Book of Household Management

Uitpuilende kasten en niets om aan te trekken

op 10 januari 2013

clothingHerkenbaar? Voor mij wel. Het kost me altijd veel moeite om kleding te vinden die naar mijn zin is, dus ik durf bijna niks weg te gooien. Doordat mijn gewicht nogal schommelt (understatement…) heb ik ook nog eens een garderobe in drie verschillende maten. De helft van de slaapkamermuur wordt in beslag genomen door plafondhoge PAX-kasten van Ikea, volgeladen met kledingstukken die ik tussen pak ‘m beet 1993 en nu verzameld heb. En wederhelft moet het met een paar lades doen. Zielig he?

Op 1 januari ben ik begonnen met Spring Cleaning 365, waar je elke dag een taak krijgt toebedeeld die niet zoveel tijd kost (is het idee). Maar op dag 4 was de kledingkast aan de beurt. En dat is voor mij toch meer een maandproject, denk ik. Misschien is dat wat overdreven, maar het is wel een tijdrovende klus waar ik de benodigde moed nog voor bijeen moet rapen.

Weggooien kan ik niet. Echt niet. Om toch wat orde te brengen in de chaos, overweeg ik om een omgekeerde tactiek toe te passen: niet kledingstukken zoeken die weg mogen, maar juist twee planken vullen met kleding die ik het liefste draag. En de rest opbergen op minder makkelijk bereikbare plekken in de kast. En om te voorkomen dat de verzameling de kast uitgroeit, mag ik van mezelf alleen iets nieuws kopen als ik dan ook iets wegdoe.


Plaats een reactie